Profiterol Nasıl Yapılır?

Profiterol Nasıl Yapılır?
Profiterol Nasıl Yapılır?

Profiterol Nasıl Yapılır?

Harika Bir Profiterol Tarifi Gülnaz Türkoğlu’ndan.

Bu tarifi kısır partilerinizde altın günlerinizde veya akşam oturmalarınızda ikram ettiğinizde büyük övgü alacaksınız benden söylemesi. Tarif garantilidir.

Profiterol Malzemeleri

  • 1 su bardağı su
  • 1 su bardağı un
  • 125 gram margarin
  • 3 adet yumurta

Kremamız için Gerekli Malzemeler

  • 2,5 su bardağı süt
  • 3 yemek kaşığı un
  • 1,5 çay bardağı şeker
  • 1 adet yumurta
  • 1 paket vanilya

Üzeri için Gerekli Malzemeler

Profiterol Nasıl Yapılır?

Profiterol Nasıl Yapılır?

Profiterol Nasıl Yapılır?

Bir tencereye margarinimizi ve bir bardak suyu koyup kaynatalım. Yağ eridikten sonra 1 su bardağı un ekleyip 2-3 dakika kadar karışımı karıştırarak pişirelim. Hanımlar bu süre içinde elinizden geldiğince sürekli karıştırın böylece karışım top top olmayacak ve harika bi hamur elde edeceksiniz. Hamuru 2-3 dakika kadar karıştırarak hazırladıktan sonra ocağı kapatarak 10 dakika kadar hamurun soğumasını bekleyelim. Hamuru biraz dinlendirelim dinlendirdikten sonra 3 adet yumurtayı ekleyelim ama bu esnada yumurtaları tek tek koyarak yedirin. Bu işlemi tamamladığınızda yapışkan bir hamur elde etmiş olacaksınız.

Hamurun kabarması için iyice karışmış olması gerekiyor, bu yüzden karıştırma işlemine önem gösterin ve ellerinizi çalıştırın bakalım bayanlaarrr. Bütün yumurtları kırıp hamura yedirdikten sonra 10 dakika kadar hamuru dinlendirelim.

Tepsimizi yağlarak kaşık yardımı ile hamurdan çeviz büyüklüğünde, aralarında en az 2 cm boşluk olacak şekilde paylaştıralım. Şekilleri yuvarlak bir kurabiye şeklinde yapmaya çalışın ve elinizle düzgün olması için şekillendirin. Daha önce 180 derece ısıtılmış fırınımızda üzeri kızarana kadar ortalama 40 dakika pişirelim. Evet hamurumuz hazıııırr. Şimdi sıra geldi kremamıza.

KREMANIN HAZIRLANIŞI:

Vanilya dışındaki bütün malzemeleri bir tencereye koyalım ve kremayı pişirelim, kremamız piştikden sonra üzerine vanilyayı ekleyelim ve iyice karıştıralım. Profiterolümüzün pişen hamurunu ikiye bölerek hazırladığımız kremayı sıkma torbası ile dolduralım (yemek kaşığı ile de aralarını doldurmak kolay oluyor). Tüm profiterolleri doldurduktan sonra ayrı bir kapta çikolata sosunu pişirelim ve sosu profiterollerimizin üstünde gezdirelim. Veeeee profiterolümüz hazıııııııııırrr afiyet olsun hanımlar. Bol neşeli bol dedikodulu altın günleriniz kakaolu profiterolümüzle tat bulsun.

İşte profilerolümüzün son hali

Profiterol Nasıl Yapılır?

Profiterol Nasıl Yapılır?

Profiterol Nasıl Yapılır? tarifimizin sonuna geldik. Afiyet olsun.

35 Yorum

  • sare gül diyor ki:

    ben yaptım çok güzel oldu çok tskler.yanlız bayağı küçük yapın yoksa benimkiler gibi devasa bir profiterolleriniz olmasın:) :)

  • özge diyor ki:

    margarin koymasak oluyor mu acaba

  • yağmu diyor ki:

    profiterol nefis bir tat tavsiye ederim

  • damla diyor ki:

    annem bunu çok beğendi bir daha yapıyor tadına doymuyor

  • selvinaz diyor ki:

    160 derecede pişirip kızarınca fırını kapatıp kapagını yarım saat açmıyorum sönmüyor önce pişince çıarıyordum sönüyordu

  • meryem diyor ki:

    ben yaptım 4 kez yapmama rağmen fırından çıktığında süper kabarmış oluyor ama içi hamur kalıyor nedeni nedir?

  • gamze diyor ki:

    oktayusta sagolasin…o kadar cok tarif varkielimde hic biri olmuyordu…..harika oldu…bu kadar kolaymiy di….

  • burak diyor ki:

    tarifi okurken içine sürekli bayanlar ve hanımlar kelimesi geçiyo bu tarifi erkeklerde okuyabilir oktay ustada bi erkektir bunu yapmayalım lütfen

  • oktay usta diyor ki:

    bunu tv.den iledeiniz diye tahin ediyorum

  • çerkez diyor ki:

    bir gün önceden yapıp dolaba koysam ertesi akşam kremalardan dolayı hamuru yumuşarmı acaba ???

  • Rabia diyor ki:

    biz dedikodu yapmıyoruz gıybet etmek çok günahtır fakat tarifi beğendim elinize sağlık

  • Birgül diyor ki:

    Denedim, çok güzel oldu :)

  • iremsu diyor ki:

    Harika bir pasta yaaaaaaaaaaaaaaaaa:-) :-) :-*

  • Eyşa ariz diyor ki:

    Ben anaokulu öğretmeniyim öğrencilerim için denedim ve çok güzel oldu hatta bi günde toplam 80adet olmak üzere tam 4 tepsi yaptım ve hepside güzel oldu. Hamurlar fırındayken kapağı ilk 15dak açmayın daha hamurlar daha kabarık olur. Sizde deneyin tavsiye ederim afiyet olsun.

  • zuhal diyor ki:

    denedim çok güsel oldu. sadece iyi pişirmeme rağmen puflarım çabuk söndü. içini doldurunca şişti ama yinede sönmesi kötü oldu:(

  • gökçe diyor ki:

    çok güzel görünüyo

  • gamze diyor ki:

    şuan annem yapıyo enfes olcak gibi hamuru ben yuvalıcam

  • nejlaaaa diyor ki:

    Sosunu Ben Yapsam Olur Mu?…

  • leyla diyor ki:

    bende yaptm ve mükemmel oldu cok tesekkrler…

  • tuba diyor ki:

    süper oldu mutlaka denemeniz gerek bence.

  • BAHAR ÖGET diyor ki:

    YAPINCA BİRAZ ZORLANDIM FAKAT ÇOK GÜZEL OLDU BU TARİFİ HERKESE TAVSİYE EDERİM. OKTAY USTA YA TEŞEKKÜRLER:)

  • defne diyor ki:

    ben denemedim ama yarın denicem inş. hanımlar ev çikolata sosu tarifi verim size süper oluyo

    4 kahve fincanı süt
    2 kahve fincanı şeker
    2 çorba kaşığı nişasta
    1 çorba kaşığı kakoa
    25 gr. margarin

    deneyin süper oluyo…

  • dilek diyor ki:

    merhaba benımde sorunum hamurlar fırından cıkınca sonmelerı bunu nasıl yapabilirim

  • merve diyor ki:

    evet tarifleriniz çok güzel hepsi çok lezzetli oluyor

  • meliha diyor ki:

    yapması zor ama yemesi zevkli

  • seyhan saliyi diyor ki:

    mukemelll elinize saglik

  • Betül diyor ki:

    Oktay usta tarifinizi yaptım gercekten süper oldu. Herkese tavsiye ederim

  • ayse diyor ki:

    hanımlar şırınga yardımı ile kremayı ıcıne sıkın daha kolay ve daha guzel oluyor..ben hep oyle yapıyorum..

  • zehra diyor ki:

    hakikaten harika oldu pastane profiterolü halt etmiş yanında:) gönül rahatlığıyla misafirlerime sunacağım. tekrar teşekkürler gülnaz hanım.

  • zehra diyor ki:

    selam arkadaşlar şuan hamurlarım fırında görülmeye değer süper kabardılar daha 10 dk ları var inanın hiç bukadar keyifle pasta yapmamıştım .kremamda hazır tadıda süper ,bakalım son halinde nasıl olacaklar sabırsızlanıyorum.gülnaz hanıma şükranlarımı sunuyorum ..

  • ayse diyor ki:

    daha denemedim ama anneme deneticem profterole bayılırım.zaten eeeeeennnnnnnnnnnnnnnfffffffffffffffeeeeeeeeesssss
    görünüyor.

  • ayşe diyor ki:

    ben birşey anlamadım ikiye bölüp daha sonra kremayı boşallattıktan sonra üstünü kapatıcaz öyle dime bir türlü yapamadım…………

  • Semra diyor ki:

    Hamurlari firina verdikten sonra ilk 20 dakika firinin kapagini acmassaniz ve iyi pisirirseniz bu sorunla karsilasmassiniz.Hamurlar iyi pismedigi zaman sönüyor ama eger hamuru kesmeyip siringa yardimiyla icini doldurursaniz bu sorunu giderebilirsiniz cünkü eski seklini geri aliyo.Birde yumurtalari mikser yardimiyla cirpabilirsiniz sayet ben öyle yapiyorum cokta kolay oluyor.Afiyet olsun :)

  • nurcan diyor ki:

    yumrtaları tek tek koyarak mikserle cırpsam olurmu?tesekkur ederım

  • ayse durmus diyor ki:

    Oktay Bey, iyi gunler
    Benim sorunum profitrol hamurunu firindan cikardigim zaman sonmesi.Bunu nasil onleyebilirim, yardimci olursaniz sevinirim, iyi calismalar.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir